Blog Munkaadóknak

hogyan-motivaljunk_150x150Ahhoz, hogy a dolgozók hosszú távon megmaradjanak egy munkahelyen bizonyos feltételeknek teljesülniük kell.

Sokaknak a bér, másoknak a kihívást jelentő feladatok, míg megint másoknak a munkakörnyezet lehet fontos. Noha nem csak ennyi tényező játszik szerepet és nem mindenkinél ugyanolyan arányban, annyi bizonyos, hogy a megbecsülés mindenki számára fontos.

Éppen ezért tudnunk kell, hogyan motiválhatjuk a dolgozókat a béremelés és az egyéb juttatásokon kívül:

Köszönjük meg a jól végzett munkát!  

Egy köszönöm nekünk nem kerül semmibe, viszont akinek mondjuk annál többet számíthat. Ne vegyük természetesnek ha valaki jól végzi a munkáját. Köszönjük meg a kiemelkedő teljesítményeket, a plusz munkák elvégzését, a túlórát/hétvégi munkát. Érezze a dolgozó, hogy tudjuk, milyen esetleges áldozatokat hoz azért, hogy megfelelően el legyen végezve a munka.

Legyünk kíváncsiak a véleményekre!

Azért, mert vezetői beosztásban vagyunk még nem kell mindent tudnunk. Fontos lehet a munkavállaló számára, hogy kikérjük a véleményét, lássa, hogy érdekel ő mit gondol. Lehet, hogy olyan meglátása van egy adott projekttel kapcsolatban, ami nekünk nem is jutott volna eszünkbe! A vélemények megosztására szoktak úgynevezett brainstroming (szabad ötlettársítás) technikákat alkalmazni, amikor mindenki szabadon, mindenféle kritizálás nélkül megoszthatja egy-egy projekt kapcsán a véleményét, ötletét. A vélemények elmondása során minden ötletet felírunk egy táblára, ezt követően pedig azok megvitatására kerül sor.

Mondjuk ki, ha valami jó! 

A köszönés mellett a dicséret sem árt néha. Merjük megmondani, ha valami nagyon jól készült el, ha valami olyan ötlettel jön elő a dolgozó ami segít megoldani egy problémát. Ez segíthet abban, hogy megnyíljon, oldja a feszültséget és pozitív megerősítést nyújt számára, ami hosszú távon javítja a teljesítményét.

Segítségnyújtás

Különbség van vezető és főnök között. A vezető ha látja hogy a kollégái el vannak havazva a munkával akkor bevonja magát a feladatokba és segít a dolgozóinak. Ez a segítség csökkenti a feszültséget a munkavállalókban, ráadásul javítja a dolgozók és a vezetők közötti kapcsolatot.

Csapatszellem

Nem mindegy, hogy kívülállóként gondolunk a csapatunkra, vagy a csapatot úgy képzeljük el vezetőként, hogy mi is a részese vagyunk. Ez a gondolattársítás megjelenik mindenfajta kommunikációban, érződik a dolgozók számára. Ne félelemkeltéssel „uralkodjunk”, hanem vezessük, dolgozzunk együtt, inspiráljuk a csapatunkat!

Szabó Diána
Cvonline.hu