Blog Munkaadóknak

Egyre elterjedtebb már hazánkban is a LinkedIn-nek, mint üzleti közösségi hálózatnak a toborzásban való szerepe. A megfelelően kialakított profiloldal hozzásegít a vállalatról kialakított pozitív kép formálásában, valamint a megfelelő jelöltek megtalálásában. Az alábbiakban az Undercover Recruiter segítségével összegyűjtöttünk néhány hasznos ötletet, amellyel fokozhatjuk a LinkedIn profiloldalunk sikerességét.

1. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a profiloldalunk tartalmazza az alábbiakat:

Fénykép – szakmai fényképünk legyen, amely visszatükrözi a vállalati kultúrát. A fénykép nem csak azért fontos, mert jobban köthető a személyhez, hanem kimutatták, hogy kereséskor 30%-kal többen nyitnak meg olyan profiloldalakat, amelyekhez fénykép is tartozik. Továbbá hétszer nagyobb valószínűséggel szerepelnek a keresési találatokban a fényképes profiloldalak.

Bevezető szöveg – (ami a név és a kép alatt szerepel) azért fontos, mert ha ránk keresnek, akkor látszódik a kereséskor és ez nagyban tudja befolyásolni az álláskeresőt, hogy ránk kattint-e végül.  Fontos, hogy ne azt írjuk, hogy kik vagyunk (pl. HR munkatárs X cégnél), hanem hogy mivel foglalkozunk (pl. Java fejlesztőket toborozok budapesti fejlesztőcégek részére). A bevezető szöveg kialakításához 120 karakter áll a rendelkezésünkre.

Összegzés – (önéletrajzi rész) mindaz, amit a profiloldalunkra érkező érdeklődők olvashatnak rólunk és a vállalatnál töltött szerepünkről. Ha szeretnénk, hogy a látogatók információt találjanak arról, hogy mivel foglalkozunk, mit tudunk nekik nyújtani és valamit, ami megragad az emlékezetükben, akkor ne felejtsük el kitölteni ezt a részt, és ne felejtsük el a végén feltüntetni az elérhetőségeinket!

Kulcsszavak – azért, hogy a találati listákban ne csak a nevünk alapján szerepeljünk fontos, hogy a profiloldalunk tartalmazzon kulcsszavakat, mint például „Java toborzó Budapest”.

2.  Módosítsuk az URL címünket

Az URL személyre szabásával még professzionálisabbá tehetjük a profiloldalunkat.  Amikor regisztrálunk a LinkedIn automatikus létrehoz számunkra egy hosszú, számokkal teli URL címet, ami alapján azonosíthatóvá válik a profilunk. Ezt meg tudjuk változtatni a nevünk, vagy akár a cégnév szerepeltetésével. Az URL címünket a fényképünk alatt találjuk meg. Ha a cím fölé visszük az egerünket, akkor a cím végén megjelenik a beállítási ikon, amelyre kattintva tudjuk módosítani azt a jobb felső sarokban.

3. Hozzunk létre ShowCase oldalt a céges oldalunkhoz

Mind a kis mind pedig a nagyvállalatok számára könnyen létrehozható a ShowCase oldal, amelyen a látogatók könnyebben tudják nyomon követni a vállalatot és könnyebben szerezhetünk új látogatókat. A ShowCase oldalt a céges LinkedIn oldalunk alatt, hozzá kapcsolva lehet létrehozni.

4. Fokozzuk a LinkedIn oldalunk SEO teljesítményét

A LinkedIn felhasználók naponta több ezer keresést végeznek el az oldalon. A fő cél, hogy találjanak valakit, aki segít nekik a karrierjük építésében vagy az elhelyezkedésben. Szerencsére könnyedén tudjuk befolyásolni a találatok rangsorát. Annak érdekében, hogy előrébb kerüljünk a találati listában fontos, hogy releváns kulcsszavakat (pl. iparág, elhelyezkedés, cégnév) tüntessünk fel a bevezetőnkben, a pozíciómegnevezésének és az összegző részben.

Cikkünket hamarosan folytatjuk!

Szabó Diána
Cvonline.hu