cvonline.hu

A megfelelő munkaerő megtalálása nem egyszerű feladat, hiszen az egyre növekvő kereslet miatt óriási verseny alakult ki a cégek között. Azonban vannak olyan tipikus hibák, amelyek könnyen javíthatók, jelentősen növelve a keresés hatékonyságát.

Kevés az idő

Előfordulhat, hogy valamelyik dolgozó elhagyja a céget, ezzel elvégezetlen munkákat hagyva maga után vagy a folyamatos növekedésnek köszönhetően új pozíciók nyílnak. Természetesen az ideális az lenne, ha minél rövidebb időn belül sikerülne betölteni a helyeket, azonban nem szabad abba a hibába esni, hogy nem hagyunk elég időt az alkalmas munkaerő megtalálására. A jó munkához idő kell, tartja a mondás, nincs ez másképp a toborzás esetében sem. Érdemes előfizetni önéletrajz adatbázisokra, így gyorsan és közvetlenül vehetjük fel a kapcsolatot az ideális jelöltekkel, illetve az állásportálok szolgáltatásait is célszerű igénybe venni.

Helytelen álláshirdetés

Egy jól megfogalmazott és megszerkesztett hirdetés rengeteget jelent. Az alapvető feltételek mellett, mint a jó helyesírás és az átlátható kinézet, érdemes arra is figyelni, hogy ne csak a feladatokat és az elvárásokat fogalmazzuk bele a hirdetés szövegébe. Tüntessük fel azt is, hogy a cég mit ajánl a pályázóknak, hiszen ezzel sokkal vonzóbb lesz az ajánlatunk az álláskeresők körében. Továbbá, ha nem indokolja semmi, tüntessük fel a cég nevét is, ne anonim legyen. Az emberek szeretik tudni, hogy hova pályáznak, és szívesen utánanéznek az adott helynek, amivel el tudjuk kerülni azt is, hogy olyanok küldjék el az önéletrajzukat, akiknek később a cég profiljával problémájuk akad. Továbbá ezzel a cég márkáját is építeni tudjuk.

Túlzott elvárások

Gyakran előfordul, hogy egy pozícióba túl sok feladatot akarnak belezsúfolni. Inkább osszuk meg őket és alkalmazzunk több embert, ami nem csak a keresést könnyíti meg, de a fluktuációt is csökkentheti. Legyenek reálisak az elvárások és csak a munkakör betöltéséhez feltétlenül szükséges kompetenciákat tüntessük fel. A túl sok kritérium könnyen elrettentheti az álláskeresőket.

Megfelelő felület

Mindig a célcsoport szokásait vegyük figyelembe a hirdetés feladásakor. Az állásportálok szolgáltatásai széleskörűek, amelyek igénybevétele elengedhetetlen, azonban olykor más típusú keresést is alkalmazni kell. A közösségi oldalakat, mint Facebook és LinkedIn is érdemes kihasználni, illetve ha vidékre keresünk fizikai munkaerőt, akkor a gyár épületének és a településnek a hirdetőtábláján is érdemes felhívást kitennünk, hogy azokat is elérjük, akik nem internet felhasználók.

Folyamatos kommunikáció

Ahhoz, hogy a legalkalmasabb munkaerőt találjuk meg elengedhetetlen a folyamatos kommunikáció. Érdemes minél hamarabb megkeresnünk a kiválasztott jelölteket, hiszen pár nap is sokat számít, és nagy esély van rá, hogy időközben elhelyezkednek. Ha megtörtént a személyes találkozás, jelezzünk vissza az interjúalanyok számára is rövid időn belül, így nagyobb a valószínűsége, hogy mi tudjuk alkalmazni őket. Ezzel a pluszmunkától is megkímélhetjük magunkat, hiszen nem kell újrakezdenünk a keresést.

Előfordulhat, hogy nem sikerül elsőre megtalálnunk az ideális munkaerőt. Ha huzamosabb ideig elhúzódik a keresés, gondoljuk át, hogy mit érdemes változtatnunk a toborzási módszerünkben, amelyhez a fenti tanácsokat ajánlott átgondolni.

Dienes Franciska
Cvonline.hu

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu