Blog Munkaadóknak

Az elmúlt napokban nagyon sok olyan cikkel találkoztam, ahol a munkavállalók karácsonyi rendezvényén való viselkedéssel kapcsolatban adnak jó tanácsokat. De mi van akkor, amikor vezetőként veszünk részt egy ilyen eseményen? Mennyire engedhetjük el magunka, illetve hol van az a határ, amelyet nem tanácsos túllépnünk.  

1. Ne igyunk túl sokat!

Igen, ez mindenkire érvényes örökzöld jó tanács. Ne feledje, hogy a karácsonyi buli idejére sem szűnik meg pozíciónk és nem vezetne jóra, ha kellemetlen történetek indulnának útjára rólunk munkatársaink között.

2. Válasszunk megfelelő ruhát!

Ebben az esetben talán a férfiaknak egyszerűbb a helyzetük. Egy alkalmibb inggel és nadrággal nem lehet mellé lőni. Női kollégáimnak pedig azt ajánlom, hogy a cégnél betöltött pozíciójuk miatt, erre az alkalomra is az irodai dress code legyen az irányadó az ünnepi öltözet kiválasztásánál.

3. Figyeljünk oda a kommunikációnkra!

Nem ez a megfelelő alkalom a céges folyamatok kritizálásra, vagy az üzleti partnerek ’kibeszélésére’.  A lazább hangulat ellenére is mindenképpen kerülje, hogy véleményt nyilvánítson a vezetőkollégáiról!

4. Az üzleti titkokat tartsuk meg!

Azt hiszem ez a pont nem szorul különösebb magyarázatra.  Semmiképp ne osszuk meg a kollégákkal a jövő évi üzleti terveket, ha azok még nem lettek nyilvánosak a cég dolgozói számára.

5. Ne csak a vezetőkkel vagy nálunk magasabb pozícióban lévőkkel beszélgessünk!

A karácsonyi buli tökéletes alkalom a csapatunkban dolgozó kollégák személyes oldalának megismerésére. Ezáltal lehetőségünk adódik megérteni, hogy milyen munkahelyen kívüli motivációik lehetnek.

Oldott hangulatban pedig könnyebben mondják el mit tartanak jónak és mi az, amit nem szeretnek a cég működésével kapcsolatban. Milyen nehézségekkel találkoznak a munkájuk során.
Az így kapott információk sokat segíthetnek abban, hogy jobb munkahelyi környezet teremtsünk a munkatársaink számára.

6. NE csak a munkáról beszélgessünk!

Természetes, hogy egy céges rendezvényen a munka lesz a közös téma. Vezetőként azonban kezdeményeznünk és tereljük más irányba beszélgetés fonalát. Így a kollégáknak alkalmuk lesz visszakérdezni, és ezáltal ők jobban megismerik a vezető beosztásban lévő munkatársaikat. Erre kevés lehetőségük van a munkahelyen, a munkaidő során.

7. Tartsuk a távolságot a táncparketten!

A táncban elkerülhetetlen, hogy közel legyen hozzánk a másik fél, de nem mindegy, hogy mennyire közel! A főnök-beosztott viszony sajátossága miatt különösen figyeljünk arra, nehogy akaratlanul is kellemetlen helyzetbe hozzuk a kollégánkat.

8. Időben távozás!

Egy jó főnök tud időben távozni 😊 Ne mi legyünk azok, akik a buli végig hagyjuk lehetőséget, hogy kollégáink oldottan élvezhessék egymás társaságát. Egész évben keményen dolgoztak, igazán megérdemlik a kikapcsolódást.

Végül, de nem utolsó sorban a pozitív megítélésünket is nagyban segíti, ha megfelelő időben tudunk hazamenni.

Bízom benne, hogy a fentiek segítségül szolgálnak a készülődésben és sikerült egy könnyed téma révén felerősíteni a várakozást.
Jó karácsonyi bulit kívánok!