Mindenki tapasztalja, hogy naponta változik a világunk, annak minden pozitív és negatív hozadékával, így van ez a munkaerőpiacon is. Állásportálnál dolgozva én magam is kíváncsi voltam, visszatekintve az elmúlt két évre mi változott Google kereséseink során. Milyen arányban és mikor kerestek a legtöbben állást az interneten, megcélozva ezzel különböző állásportálokat.
Ahogy a lenti ábra is mutatja az állás és munka szavak kerültek „vizsgálatra”, de természetesen bármikor kiegészíthető, szűkíthető az összehasonlítás. Mindkét mutató egyértelműen tükrözi a szezonalitást, az állás szó „népszerűsége” mellett. Míg 2017 január és február tombol, addig április beszakad és újabb emelkedés csak szeptember, októberben látható. 2018-ban arányaiban véve hasonló a helyzet, ami viszont változás, hogy a novemberi mutatók is pozitívabbak, mint 2017-ben voltak. A Cvonline.hu-nál teljes egészében lekövethető az alábbi grafika a jelentkezések és az oldal látogatottságát tekintve.
Benedek Adél