cvonline.hu

A.munkavallaloi.elegedettseg.novelese_150x150Munkaadóként nagyon fontos odafigyelni arra, hogy mi az, amivel növelni tudjuk a munkavállalók elégedettségét. A dolgozók munkahelyi elkötelezettsége azt jelenti, amikor pozitívan gondolnak munkájukra. Ezen kívül látják munkájuk értelmét, továbbá van jövőképük és látják esetlegesen a fejlődésük lehetőségét is.

Nem elég a munkaerőt megszerezni és megtartani, hanem motiválni kell a minél magasabb teljesítmény elérésére. Ehhez pénzbeli és nem pénzbeli ösztönzők alkalmazására egyaránt szükség van. Egy 2010-es Világgazdaság-Hewitt Legjobb Munkahely Felmérése szerint a dolgozói elkötelezettség egyik kulcsa az emberközpontú vezetés, előrelépési lehetőségek biztosítása, munkáltatói hitelesség, és nem utolsó sorban az erkölcsi és anyagi elismerés lehet.

Vannak olyan tényezők, melyekre a munkaadóknak mindenképpen oda kell figyelniük, ha növelni szeretnék a munkavállalók elégedettségét. Ezek részben objektív tényezők, mint például a fizikai munkakörnyezet, a munkakör és a munkafeladat, a képzések biztosítása, a javadalmazás, a munkavállaló fejlődési lehetősége, a vezetői magatartás és a szervezet felépítése.

A munkahely életünk kiemelt színtere, mivel rengeteg időt töltünk el ott. Épp ezért egyáltalán nem mindegy, hogy a munkavállalók hogyan érzik magukat munka közben.

Egy sikeres cég, elenyésző anyagi hozzájárulással is nagyon nagy eredményeket érhet el a munkahelyi légkör javítása érdekében:

1.)   hagyományos csapatépítő tréningek

2.)   közös céges reggelik szervezése

3.)   sportolási lehetőségek biztosítása

4.)   nyelvoktatás biztosítása

Egy jó munkahelyi légkör vonzani fogja a jó szakembert és egyben motiválni is fogja őket, hogy a legjobbat hozzák ki magukból.

Az objektív tényezőkön kívül fontos továbbá a hiteles vállalati kép, valamint a szervezeti kultúra, amelybe beépíthető a humor valamint a pozitív érzések ereje. A visszajelzések által erősíteni lehet az önbizalmat és a határozottságot a munkavállalókban, ugyanis a pozitív visszajelzések elégedettebbé, motiváltabbá teszik az embereket, ami pedig közvetetten üzleti hasznot is hozhat a cégnek. Azért is nagyon fontos ezekre odafigyelni, ugyanis minél több az elégedett dolgozó, annál kisebb a hiányzások és a fluktuáció valószínűsége a cégen belül. Hiszen tartósan jól dolgozni az elégedett munkavállaló képes.

Eddig főként arról volt szó, hogy mi az, amivel meg lehet tartani a munkavállalókat, de az sem elhanyagolható, hogy már a munkaválasztás szempontjából is nagyon fontos egy cégen belül építeni a munkáltatói márkát, ami még inkább oda csábítja a legjobb szakembereket.  Mikor valaki egy lehetséges állásajánlatról dönt, a béren kívül további szempontokat is figyelembe vesz. Fontos lehet a döntésnél többek között a szakmai fejlődési lehetőség, a munkakörülmény, a munkaidő, a rugalmasság, valamint a cég munkaerő-piaci megítélése is nagymértékben hozzájárul a munkavállalók döntéséhez. A kiemelkedő munkáltatói márka egyre nagyobb motiváló tényező lehet az álláskeresők számára.

Csanak Dominika
HR asszisztens

 

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu