cvonline.hu

allashirdetesi-tippek_150x150Egy álláshirdetés is épp úgy működik, mint egy klasszikus értelemben vett termék hirdetése. A termék maga az elvégzendő munka, a vevő pedig az a személy, aki az áruba bocsátott munkát a lehető legszakszerűbben el tudja végezni.

A termék és a vevő közötti kapcsolatteremtés érdekében elsősorban a célközönség alapos ismerete szükséges. Ezután próbáljunk minél inkább olyan nyelvezetet alkalmazni a kínált termékkel kapcsolatos információk megfogalmazásakor, amit a vevők bizonyosan ismernek, maguk is gyakran használnak. Végezetül ajánljunk olyan terméket számukra, ami megfelelhet az elvárásaiknak, elképzeléseiknek.

ÉRDEKES: Hirdessen eredményesen!

Semmi sem kiábrándítóbb annál, mikor a megfogalmazott hirdetésre egy jelentkezés sem történik, és sajnos az sem lelkesítőbb, ha akad ugyan pályázó a hirdetésünkre, de távolról sem rendelkezik az állás betöltéséhez szükséges kompetenciákkal, elvártakkal. Egyre több HR cég és vállalat látja be, hogy a mennyiség nem áll egyenes arányban a minőséggel, sőt, a több igen ritkán jelent jobbat is. Így, ma már nem a tömeges jelentkezés elérése a cél, hanem sokkal inkább a potenciális jó jelöltek épp elegendő számú állásra történő jelentkezése.

Célunk elérésében az első és igen fontos eszköz egy jól megfogalmazott álláshirdetés. Egy jó hirdetés tartalmazza a megfelelő hívószavakat, azaz mindazon elemeket, melyek első pillanatra megragadják célközönségünk figyelmét. Érdemes elgondolkodnunk a következőkön: mit csinál éppen a célközönség? Mit tenne meg egy új munkalehetőségért? Hirdetésünkben fontos lehet, hogy minél közvetlenebb módon szóljon mindazokhoz, akiknek azt szánjuk. Nem túl célravezető, ha a reklámozott pozícióban szárazon leírjuk az elvárásainkat és követelményeinket. Sokkal fontosabb, hogy üzenetet fogalmazzunk meg annak ismertetőjében. Íme pár tipp:

  1. Első olvasásra ragadjon meg a hirdetés címe: egy jól eltalált cím oly' annyira fel tudja kelteni az érdeklődést, hogy az álláskereső biztosan elolvassa a hirdetést.
  2. Pontos feladatkör leírás: számos félreértés és felesleges jelentkezés kerülhető el, ha a lehető legpontosabban írjuk le a munkakört, majd megpróbáljuk megfogalmazni maximum három pontban, hogy az milyen feladatok ellátásával jár. Nyilván, minél bonyolultabb és összetettebb a munkakör, erre annál kevésbé van lehetőségünk, de mindenképp igyekezzünk csökkenteni a leírtak terjedelmét.
  3. Lehetőleg ne túlozzuk el a követelményeket: Kétségkívül mindenkinek fontos, hogy a lehető legképzettebb szakembert találja meg az adott pozícióra, mégis sok potenciálisan megfelelő jelöltet tántoríthatunk el a jelentkezéstől, ha túlzott elvárásokat támasztunk.
  4. Ajánljunk kihívást és fejlődési lehetőséget: Mi lehetne motiválóbb egy hirdetésben, mint az előrelépés lehetősége az adott munkahelyen?
  5. Írjunk a foglalkoztató cégről: Ne túl terjedelmesen, de említsünk meg részleteket arról, miért is érdemes az adott cégnek dolgozni.
  6. Végezetül, bátran tüntessük fel a hirdetésben: Téged keresünk, hirdetésünk neked szól. Személyessé tehetjük a hirdetést, ami szimpatikusabb és meggyőzőbb a pályázók számára.

Mindez csupán pár olyan szempont, amit érdemes figyelembe venni egy álláshirdetés megfogalmazásában a nagyobb siker és a megfelelő jelöltek megszerzése érdekében.

Hunyor Péter
Senior HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu