Blog Munkaadóknak
Nincs olyan munkáltató, aki manapság ne gondolkodna el az álláshirdetések létjogosultságán vagy kérdőjelezné meg annak eredményességét.

Mindenki tapasztalja, hogy naponta változik a világunk, annak minden pozitív és negatív hozadékával, így van ez a munkaerőpiacon is. Állásportálnál dolgozva én magam is kíváncsi voltam, visszatekintve az elmúlt két évre mi változott Google kereséseink során. Milyen arányban és mikor kerestek a legtöbben állást az interneten, megcélozva ezzel különböző állásportálokat.

Ahogy a lenti ábra is mutatja az állás és munka szavak kerültek „vizsgálatra”, de természetesen bármikor kiegészíthető, szűkíthető az összehasonlítás. Mindkét mutató egyértelműen tükrözi a szezonalitást, az állás szó „népszerűsége” mellett. Míg 2017 január és február tombol, addig április beszakad és újabb emelkedés csak szeptember, októberben látható. 2018-ban arányaiban véve hasonló a helyzet, ami viszont változás, hogy a novemberi mutatók is pozitívabbak, mint 2017-ben voltak. A Cvonline.hu-nál teljes egészében lekövethető az alábbi grafika a jelentkezések és az oldal látogatottságát tekintve.

allashirdetes-helye-ideje-abra1

Az a munkaerőpiaci fellendülés, ami 2019 januárjában ránk zúdult kimagasló és hosszú idő után a legjobb.
A fenti ábrán is látszik, hogy mennyire lendületesen indult az év. A Cvonline.hu-n is pezseg a látogatottsági és jelentkezői élet.
A lenti statisztika sok jóval kecsegtet minket, toborzókat.

allashirdetes-helye-ideje-abra2

Bízom benne, hogy ez a pozitív változás év végéig kitart, és sok jelentkezővel találkozhatunk az oldalunkon.
Összességében azt gondolom, hogy a hirdetéseknek van helye és ideje 2019-ben is. Munkáltatóként érdemes figyelembe venni a szezonalitást és nem az utolsó utáni pillanatban várni a tökéletes azonnal kezdeni tudó lelkes érdeklődőket.

Benedek Adél