cvonline.hu

Mi jobb, az egyszerűbb és a gyorsabb megoldás? És vajon ezek közül melyik a legjobb a munkáltatónak és melyik a munkavállalónak?

A betanítási folyamat hosszabb időtartamot is igénybe vehet, úgy hogy a munkavállaló nem vesz részt a munka folyamataiban (tehát nem segítség még), hanem csak nézi és tanulja azt. Mivel valakinek a munkája mellett még magyaráznia is kell neki, így őt pedig lassítja a munkában és plusz terhet is ró rá. Valamint az új munkavállaló ilyenkor inkább mindenki számára teher lesz, mint segítség. Tehát, ha így tanítjuk be leendő munkatársunkat, akkor azzal kell számolnunk, hogy egy ideig biztosan nem fog érdemi munkát végezni, viszont nagyon jól meg fogja tanulni, megérti és átlátja majd a folyamatainkat is.

Ha egyből a „mély vízbe dobjuk” a leendő új kollégát, akkor ő a munkavégzés közben kell majd, hogy elsajátítsa a feladatokat. Ami azért valljuk be, hogy nem egyszerű. Teljesen új helyen van, teljesen új feladatokkal, munkafolyamatokkal. Nem fogja tudni egyből átlátni, és megtanulni azokat. Lehet lassabban fog menni ez a folyamat így, mintha időt szántunk volna arra, hogy tanítsuk. Az is lehet, hogy sokat fog hibázni közben. A végén pedig előfordulhat az is, hogy nem jól tanulja majd meg, amit kell. Vagy rosszul tanulja meg és azt később már nehéz lesz javítani.

Az új munkavállalók is jobban szeretik, ha először megtanulhatják azt, amit csinálniuk kell az új helyen. Sokkal magabiztosabban fognak akkor a munkához állni majd. Érezni fogják a törődést és hálásak lesznek érte, valamint később ez ki is fizetődik nekünk is. Még akkor is, ha korábbi munkahelyén hasonló dolgokat csinált, mert minden munkahely más és más és a feladat, ha ugyanaz is volt, akkor is a folyamata lehet másképp egyik cégnél, mint a másiknál.

Tehát mint láthatjuk az egyik (mély víz) gyorsabbnak tűnik, mint a (betanítás), de végül, ha hosszú távon nézzük, akkor a lassabb lesz a gyorsabb és a jobb. Mert az új munkavállaló jól megtanulja a folyamatokat és a feladatokat, rendesen és később jobb minőségű munkát fog kiadni a kezei közül. Valamint kevesebb lesz a mi feladatunk is, hogy a rossz megtanultakat újra elmagyarázzuk és megtanítassuk vele.

Ezért inkább bármennyire is nehézkesnek és időigényesnek tűnik a betanítás, akkor is szánjunk időt rá, mert később ez meg fog térülni nekünk és egy jobban dolgozó, minőségibb munkát végző kollégával fogunk gyarapodni általa.

Dobsa Szabina
HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu