cvonline.hu

Employer branding. Amint meghalljuk a kifejezést, rögtön nagy világmárkák nevei jutnak eszünkbe, miközben kis-és középvállalatoknak is nagy hangsúlyt kellene fektetniük arra, hogy nevük jól csengjen a munkaerőpiacon! Ennek alapját a pozitív munkavállalói attitűd képzi, hiszen ez hozzájárul a lojalitáshoz és az elkötelezettség alapját adja. Sőt, elősegíti a megfelelő munkaerő elcsábítását, megtartását, motiválását, mely által lehetővé teszi a cég sikeresebb működését!

Minden cégnek van „márkája”, csak legfeljebb eddig nem foglalkozott vele, nem használta tudatosan, vagy a „mindenki pótolható” elven eliminálja ennek jelentőségét. Pedig egy cég jó hírével növelhető az ajánlati elfogadási rátánk, redukálható a kiválasztási költség és a fluktuáció. Egy cég márkaépítése összetett stratégiaalkotást és több cégcsoport együttműködését igényli, de fontos, hogy már a (lehetséges) munkavállalóval való első találkozásnál hangsúlyt fektessünk erre. Tegyünk róla, hogy megismerjék nevünket és pozitív élményeket társítsanak hozzá! Legyen „más”a hirdetésünk, legyünk részesei az állásbörzéknek, használjuk ki, hogy lehetőségünk van közvetlenül találkozni potenciális jelöltekkel és a velük való beszélgetés során vonzóvá tenni a céget. Fontos a jelenlét az állásportálok mellett a közösségi portálokon. Egyre közvetlenebb módon kommunikálhatunk a munkavállalókkal a közösségi médiának köszönhetően, használjuk ki ennek előnyeit! Tegyük lehetővé, hogy Hozzánk és ne Tőlünk vándoroljanak el a tehetségek! A cégek alapvető érdeke, hogy megtartsák a számukra fontos munkavállalókat! Stratégikus, tudatos HR menedzsmenttel időt és komoly összegeket is meg tudunk spórolni a toborzási- kiválasztási folyamatokban, és hosszú távon megalapozhatjuk a vállalat eredményességét.

Az Y generáció tagjai tudják, mit akarnak, úgy is fogalmazhatnánk, hogy tudatos márkaépítők. Amikor több ajánlat is a tarsolyukban van, a cégünk hírneve különösen nagy szerepet kap a döntés meghozatalában, hiszen a szakmaiságon túl fontos tényező számukra, hogy a választott cég neve jól csengjen ne csak a munkaerőpiacon, hanem az ismeretségi körben is.

Ezért érdemes pontosan kidolgozni a cég „névjegyét”, arculatát, elveit, céljait. Ismerjük meg munkavállalóinkat, tudjuk meg mik a mozgatórugóik, tegyünk érte, hogy jól érezzék magukat, hiszen a legnagyobb tőkét az ő szaktudásuk jelenti!

A magyar vállalatok többségének kihívást, nehézséget jelent a megfelelő szakemberek megtalálása. A legtöbb cég már felismerte a munkaadói márka fontosságát, de kevesen tekintenek rá hosszú távú befektetésként, ezért kevesen különítenek el erre összegeket.

Egy cég igazán hosszú távon, elkötelezett, belső ún. intrinzik motivációjú munkatársakkal működhet sikeresen, a csak pénzzel ösztönzött munkatársak gyorsan találnak jobban fizető munkahelyet és kevésbé dolgoznak hosszú távon kiegyensúlyozottan, hamarabb elvesztik motivációjukat.

A cég, amihez jó tartozni vonzó. Tegyünk erőfeszítéseket és allokáljunk összeget az employer branding építésére!

Fazekas Katalin
HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu