Előző cikkünkben írtunk arról, hogy mi fontos a jelölteknek, mit vesznek figyelembe egy-egy munkahelyváltás során és miért jó időt/ energiát fektetnünk az Employer Brandingbe.
Most arra szeretnénk reflektálni, hogy mi munkáltatók, hogyan tudunk „megfelelni” ezeknek az elvárásoknak és hogyan tudunk hiteles információkat átadni, nem csak a nálunk dolgozóknak, hanem annak is, aki csak fontolgatja a váltást.
Sokan már az elején tévesen állnak hozzá ehhez a folyamathoz, ha azt gondolják ez a HR alá tartozik, így nekik nem kell tenni semmit, csak várni az eredményt. Minden tevékenységet egy irányba mutatóan kell képviselni a felsővezetéstől a beosztottakig.
Tudnunk kell mit szeretnénk közvetíteni és kinek. Mondandónkat úgy kell megfogalmaznunk, hogy célközönségünk megértse, legyen információértéke számukra. Ne barokk körmondatokban fogalmazzuk meg, hogy számunka milyen fontos a csapat, hanem ténylegesen írjuk le, hogy a mi cégünk mit tesz annak érdekében, hogy ez meg is valósuljon. Milyen csapatépítők vannak? Hol? Milyen rendszerességgel?
Természetesen az elsőt magyarázni sem kell, viszont nem engedhetjük meg, hogy munkavállalóink ne kapják meg ugyanazt az élményt. Hogyan lehetnének hitelesek ügyfeleink felé, ha ők maguk nem részesülnek a megbecsülésben?
Kezdetben mindenképp érdemes kijelölnünk néhány kollégát, akik velünk együtt tudatosan építik a vállalati kultúrát. Lehetnek vezetők, de lehetnek más pozícióban dolgozók is, akik szívesen és aktívan vannak jelen a különböző social platformokon.
A nálunk dolgozóknak és azoknak is, akik csak nyitottak cégünk iránt, tudniuk kell mire számítsanak az első interjútól kezdve az utolsó munkanapjukig. Mutassuk meg, hol dolgozunk, milyenek a munkakörülmények, milyen kedvezmények vannak nálunk, milyen kezdeményezéseket támogatunk, milyen tréningek vannak, kik dolgoznak nálunk. Erre kiváló lehetőség a fotó vagy videó, melyeket kitehetünk hirdetéseinkhez, honlapunkra, Facebook oldalunkra, Instagramunkra.
Célunk akkor fog beteljesülni, ha kommunikációnk révbe ér. Ehhez pedig szükségünk van arra, hogy munkavállalóink szívesen meséljenek rólunk és ajánljanak bennünket másoknak is.
Azt gondolom, hogy a fentiek alapján érdemes Employer Brandingbe fektetni és manapság szükséges is. Fontos, hogy elegendő időt adjunk magunknak az eredmények eléréséhez, hiszen ez egy folyamatos és hosszútávú „átalakulás”.
Amennyiben szakmai segítséget szeretne kapni a folyamat elindításához, úgy az alábbi linken keresztül forduljon hozzánk bizalommal: https://munkaadoknak.cvonline.hu/kapcsolat-elerhetoseg/
Benedek Adél
Vezető HR Tanácsadó