cvonline.hu

Napjainkban már nemcsak a munkavállalóknak van szükségük saját márkájuk építésére, hanem a munkáltatóknak is dolgozniuk kell azon, hogy vonzónak tűnjenek a leendő és már meglévő dolgozóik szemében. Erre a feladatra már külön egy pozíció is létezik, amelynek betöltője az employer branding manager. Az ő feladata, hogy megoldásokat találjon a fenti problémák gyakorlatbeli kivitelezésére.

Az employer branding kifejezést magyarul munkáltatói márkának fordítjuk, célja az, hogy kiemelje az adott céget a versenytársak közül és hívogatónak tüntesse fel a kiváló munkaerő számára. Nem csak új munkatársak felvétele a cél, hanem a fluktuáció csökkentése is egyben, hiszen sok vállalat küzd azzal, hogy hosszútávon megtartsa a dolgozóit.

Fontos a figyelemfelkeltő kommunikáció

A munkavállalók jelentős része a fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint a fizetés nagysága mellett fontos szempontnak tartja, hogy egy olyan cégnél dolgozzon, amely jó hírnévvel rendelkezik. A hírnév könnyen kölcsönöz presztízst és stabilitást egy vállalatnak. Miután felvételt nyertek a dolgozók, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belső kommunikációra. Előfordulhat, hogy a nem megfelelő kommunikáció miatt sok előnyös lehetőségről nem is értesülnek a munkavállalók. Nem feltétlenül elég egy körlevélben értesíteni az alkalmazottakat, érdemes figyelemfelkeltőbb és modernebb csatornákat használni. Erre jó példa lehet egy ötletesen felépített plakátkampány a folyosókon, illetve egy belső online felület, amely közvetlenül elérhető és kizárólag céges információk megosztására szolgál. Utóbbi lehetőséggel egyre gyakrabban élnek a nagyobb létszámú vállalatok, sőt, ezeken az oldalakon maguk a munkavállalók is létrehozhatnak és menedzselhetnek saját szakmai profilt.

Növeljük a lojalitást

Természetesen a dolog kétoldalú, hiszen a dolgozóknak is keresniük kell a lehetőségeket. Fontos, hogy úgy érezzék, elmondhatják saját ötleteiket és megoldási javaslataikat a meglévő körülményekről és szolgáltatásokról, lehetőség esetén formálhatják is azokat. Érdemes szem előtt tartani a dolgozók érdekeit és olyan szolgáltatásokat nyújtani nekik, amelyek erősítik a lojalitásukat, hiszen a vállalat legjobb és leghitelesebb képviselői maguk a munkavállalók.

Segítségre van szüksége? Tekintse meg munkáltatói márkaépítésre vonatkozó ajánlatunkat most bevezető áron! 

A hírnév nem minden

Érdemes olyan területen is szerepet vállalnia a cégnek, amely elsőre talán nem tűnik a legalkalmasabbnak a munkáltatói márka építésére. Ez a társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés területén lévő szerepvállalás. Ezek a szempontok sokat elmondanak egy vállalatról, hiszen ha a lehetőségeihez mérten figyelmet fordít ezekre a jótékony tevékenységekre is, akkor a munkavállalók szemében úgy tűnhet, hogy nagyobb az esély rá, hogy a dolgozóival is többet törődik.

Dienes Franciska
Cvonline.hu

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu