Blog Munkaadóknak

4 tipp, amivel nem lőhetsz mellé

Ha az employer brandingre, avagy a munkáltatói márka építésére gondolunk, nagyrészt olyan tevékenységek jutnak eszünkbe, amik a cég meglévő dolgozóit érintik.

Azonban az igazán pozitív munkáltatói márka kiépítéséhez azokat az eseményeket is érdemes figyelemmel kísérni, amik a jövendőbeli dolgozókkal kapcsolatosak. Ehhez a kiválasztási folyamat teljes egészét úgy szükséges felépíteni, hogy a jelöltélmény a lehetőségekhez mérten pozitív legyen, még akkor is, ha a végén elutasításra kerül sor. E folyamat átgondolásához gyűjtöttünk össze néhány tippet:

1. Visszajelzés, visszajelzés, visszajelzés

A gyors visszacsatolás az első és legfontosabb tényezője a pozitív jelöltélménynek. A levelezőrendszerek, jelöltkezelő szoftverek beállításai között biztosan találunk olyan opciót, ami megkönnyíti a dolgunkat. Egy válasz e-mail, amit a jelentkezést követően kap a jelölt, hasznunkra válhat, hiszen így biztos lehet benne, hogy célba ért a jelentkezése. Ebben az - akár automatizált -válaszban kitérhetünk a döntés várható idejére, a kiválasztási folyamat következő lépéseire, vagy bármilyen információra, ami a jelölt számára kiszámíthatóbbá teszi a folyamatot.

2. Gyors kapcsolatfelvétel

Több érvünk is van amellett, hogy nem érdemes sokáig húzni az időt az első telefonos kapcsolatfelvételig. Az első érv az, hogy a jó jelöltek rendkívül hamar elkelnek napjaink munkaerőpiacán, tehát ha nem a maradékból szeretnénk válogatni, akkor lépjünk minél hamarabb. Az is fontos szempont, hogy a gyors megkereséssel tiszteletet és korrektséget mutatunk, ezzel pedig elősegítjük, hogy a jelölt is így viszonyuljon hozzánk, megalapozzuk a gyors és tiszta kommunikációt.

3. Tartsuk be az ígéreteinket

Gondoljuk végig alaposan, hogy milyen határidőket szabunk magunknak a visszajelzésekre, ne ígérjünk elhamarkodottan 1 héten belüli döntést az interjút követően, ha nem tudjuk betartani. Ha valami miatt kicsúszunk az ígért időből, írjunk egy e-mailt, vagy telefonáljunk, hogy a jelölt végig érezhesse, korrektek vagyunk.

4. Gondolkodjunk jelöltfejjel

A kiválasztási folyamat során mindig jusson eszünkbe, hogy a jelöltnek mi lenne hasznos információ, nekünk mire lenne szükségünk, ha mi ülnénk a másik oldalon. Biztassuk kérdezésre, igyekezzünk minden kérdésére választ adni a kiválasztási folyamat egyes szakaszainál. Tartsuk szem előtt, hogy ez egy kétoldalú folyamat, melynek során nemcsak mi értékeljük és rangsoroljuk a jelölteket, hanem a jelöltek is értékelik és rangsorolják a cégünket a potenciális leendő munkaadói sorában. Legyünk tudatában és kezeljük a jelölteket úgy, mint akik hírét viszik a vállalatunknak, és a kiválasztási folyamat során tapasztalt élményeket megosztják az ismerőseikkel.

Ezekkel a tippekkel elkezdhetünk odafigyelni a munkáltatói márkánk építésére, jó hírünk kialakítására és megőrzésére a munkaerőpiacon, anyagi ráfordítás nélkül. Leendő munkavállalóink hálásak lesznek, és a kiválasztási folyamatunk is sikeresebb lesz!

Slezák Anikó
HR Tanácsadó