Blog Munkaadóknak

erositsuk-meg-a-vallalaton-beluli-kommunikaciot_150x150Mialatt a legtöbb vállalkozás arra törekszik, hogy minél sikeresebb kommunikációt alakítson ki a fogyasztóival, addig sokszor megfeledkeznek arról mennyire fontos, hogy a saját alkalmazottakkal hogyan kommunikálnak.

Törekednünk kell arra, hogy egészséges párbeszéd alakuljon ki a vállalat vezetői és munkavállalói között. Ennek hiánya számos konfliktushoz, fluktuációhoz, a sikeresség hátráltatásához vezethet, míg egészséges működése segíti a közös munkát, a stratégia mentén való haladást és a döntéshozatalt.

Hogyan érhetjük el, hogy megfelelő legyen az egyensúly és milyen jellemzők utalnak rá? Cikkünkben erre keressük a választ.

Jó bizalomépítő eszköz, ha olykor kérdezősködünk a kollégák hétvégéje, szabadsága felől. Az ilyen rövid, érdeklődő kérdések nem kerülnek nekünk semmibe, mégis a munkavállalókban jó érzést váltanak ki, komfortosabban érzik tőle magukat és egy-egy ilyen beszélgetés lehetőséget ad a komolyabb jövőbeni megbeszélésekre.

Amennyiben nem működik megfelelően a vállalaton belüli kommunikáció, akkor egy csapatépítő is jó alkalom lehet ennek a fejlesztésére. Az ilyen alkalmak erősítik az egység-érzetet és kötetlenebb beszélgetésre adnak lehetőséget.

Célszerű tisztázni már az elején, hogy az egyes munkavállalók kinek tartoznak beszámolási kötelezettséggel. A tiszta, világos kommunikációval elkerülhetőek a félreértések és az ezekből adódó konfliktusok.

Emellett azzal is elősegíthetjük a produktivitást és a helyes működést, ha visszacsatolást adunk a dolgozóknak.

Az új ötletek sokszor egy-egy beszélgetés során kerülnek a felszínre és általában olyan közegben, ahol a munkavállaló szabadjára engedheti a gondolatait, ahol biztonságban érzi magát és ahol egyenrangú félként kezelik őt.

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy egy dolgozót csak pénzzel lehet motiválni, holott sok ember számára ugyanannyira (sőt) fontos az, hogy hogyan beszél velük a vezetőjük. Sokszor a fluktuáció mögött nem az alacsony bér, hanem a nem megfelelő bánásmód áll.

Mind a vezető mind az alkalmazott számára könnyebbség, ha pontosan tisztázva vannak a feladatok. Ilyenkor a vezető nyugodtan hátradőlhet, a munkavállaló pedig függetleníteni tudja magát, nem kell folyamatosan pontosításért folyamodnia.

Szabó Diána
Cvonline.hu

A Mashable cikke nyomán.