Blog Munkaadóknak
Napjainkban álláshirdetések ezreivel találkozunk, mégis közülük csak 1- 2 tér el a megszokott sablonoktól. A munkaadók legtöbbször a 10 évvel ezelőtt készült hirdetéseket veszik elő a fiókból annak reményében, hogy ha évekkel ezelőtt akár több százan is jelentkeztek arra a hirdetésre, akkor most is ugyanazt a hatást fogja elérni.

kreativ_toborzas_440x200

Jelenleg ez már nincs így, a munkaadóknak be kell ismerni, hogy nekik is tenni kell a munkaerőért, már a toborzás legelején. Mivel az álláskereső először a hirdetésen keresztül „találkozik” az adott céggel, nagyon fontos, hogy a hirdetésünk vonzó legyen, és jó első benyomást keltsen cégünkről.

Mi a funkciója az álláshirdetésnek?

Az álláshirdetés olyan marketing anyag, mely célcsoportspecifikus, és célja, hogy „eladjuk” az álláskeresőknek a pozíciót, és a cégünket.

Nagyon kevés olyan hirdetéssel találkozunk, amely kellőképpen eléri a hatását, és hirdetésen keresztül találjuk meg a tökéletes jelöltet a pozícióra. Számos buktatója lehet egy hirdetés megírásának.

Ebben a cikkben nem a hibákra fogunk fókuszálni, hanem megoldást nyújtunk, hogy megismerjük a tökéletes álláshirdetés legfontosabb lépéseit.

De milyen is ez a tökéletes álláshirdetés?

Először is tisztáznunk kell, hogy az álláshirdetés nem egyenlő a munkaköri leírással. Nem elég felsorolni a tömérdek feladatmennyiséget, és az elvárásokat, hiszen hirdetésünkkel vonzóvá kell tenni a pozíciót és cégünket is. Mindenképp érdemes egy rövid ismertető írnunk a cég tevékenységéről, cégméretről, a nagyobb sikerekről (ez segíti az employer brandinget is).

Azt, hogy a pozíciónk vonzó legyen az álláskeresők számára, úgy tudjuk elérni, hogy leírjuk, mit kínálunk a munkavállalóinknak. Ne érjük be azzal, hogy „örüljenek, hogy Nálunk dolgozhatnak”.

Fontos szempont egy hirdetés írásánál, ha kiakarunk tűnni a tömegből, hogy hanyagoljuk a kliséket.

NE jellemezzük a bérezést versenyképes fizetés címszóval, mert nem jelent semmit. Érdemesebb esetleg egy tól-ig sávot megjelölnünk, vagy egy elérhető fizetési határt. Felmérések alapján sokkal nagyobb számban jelentkeznek olyan álláshirdetésre, ahol az elérhető fizetés meg van adva.

Ugyanígy hanyagoljuk a fiatalos csapat, jó hangulat kifejezéseket.
Szinte minden hirdetésben előfordulnak, de valójában semmit sem árulnak el a vállalatról. Ezek helyett, inkább konkrét dolgokat írjunk. Beleírhatjuk a csapat létszámát, ahová az új kolléga majd bekerül, cégméretet, vagy az irodában fellelhető plusz juttatásokat. A megfogalmazásnál is lehetünk kreatívabbak, és a sablonos leírások helyett fogalmazzunk közvetlenebb hangnemben. Ez akkor érvényes, amennyiben a pozícióra fiatalosabb kollégát keresünk, aki nem riad vissza a lazább szövegtől.

Ne féljünk képi anyaggal vagy esetleg videóval színesíteni hirdetésünket, ezáltal személyesebb tehetjük azt. Illetve a megszokott „fehér alapon fekete szöveg” sablonon is érdemes változtatnunk. Viszont ezeknek a változtatásoknak célcsoporthoz kell igazodniuk!

A hirdetésünkbe érdemes rejtett üzeneteket használnunk, ezáltal is kiszűrjük a figyelmetlen jelentkezőket. Például, a hirdetés szövegezésébe elrejtett felhívás, vagy információ a pályázat benyújtásának folyamatáról segítésünkre lehet, mert így nagyobb valószínűséggel a megfelelő jelöltek fognak jelentkezni.

Végezetül pedig a legfontosabb szempont, a megjelenés. A hirdetésünknek első ránézésre is megnyerőnek kell lennie. Fontos, hogy mind megfogalmazásban, mind pedig kinézetben átlátható legyen. Használjunk felsorolásokat, kiemeléseket, és érthető, korrekt megfogalmazásokat.

Tehát, a munkaadóknak is ugyanúgy sok energiát kell az álláshirdetésbe fektetni, mint a jelölteknek a pályázati anyagukba. Legyünk naprakészek a piaci trendekkel kapcsolatosan, és minden hirdetésünk legyen testreszabott. Ne féljünk kísérletezni és haladni az újdonságok felé.

Kovács Klaudia

Segítünk!
Amennyiben szakmai segítségre lenne szüksége, akár a hirdetés megírásában, akár a tökéletes jelölt megtalálásában, bízza Ránk a toborzást.