
A záró negyedév az egyik legnehezebb időszak a toborzással foglalkozó szakemberek számára, hiszen az év vége közeledtével lehetőleg már december közepéig be kell fejezni az ősz folyamán megkezdett kiválasztási folyamatokat és egyéb projekteket. Ilyenkor egyébként is a szokásosnál nagyobb a stressz a legtöbb munkavállalón, de a HR-esek tudják igazán, hogy ezek a hetek és hónapok a hajtásról, valamint a nagy nyomásról szólnak. Idén ráadásul még nehezebb a helyzet, hiszen a munkaerőpiac teljesen felbolydult, a feszültséget pedig ezúttal a karácsonyi céges rendezvények sem tudják majd oldani. Kulcsfontosságú tehát, hogy a következő időszakban a munkaadók gyorsan és hatékonyan tudják megtalálni a lehető legtöbb ideális alkalmazottat, hogy sikeresen zárulhassanak az őszi toborzások.
Tudjuk, 2020-ban megváltozott az álláspiaci trend, a keresleti oldal kínálatközpontúvá vált, és megváltozott a toborzások dinamikája is. Iparágtól függően azonban más-más a helyzet. Vannak olyan területek, ahol továbbra is nagy a toborzás és a kínálati oldal továbbra sem tudja kielégíteni az igényeket. Ez leginkább a kékgalléros állásokra igaz, ahol a gyártás és termelés területére leginkább fizikai- és segédmunkásokat keresnek, valamint a kiskereskedelem területe, ahol az ünnepek közeledtével az élelmiszeripari üzletláncoknak továbbra is szüksége lesz új emberekre. De a fehérgallérosok esetében megemlíthető az adminisztráció, ahol rövid idő alatt annyi lett az álláskereső, hogy ember legyen a talpán, aki hatékonyan tudja kezelni a bejövő pályázatokat.
A túlhajszolt HR-esnek ilyenkor talán az a kívánsága, hogy a lehető legrövidebb idő alatt tele legyen jobbnál jobb jelöltekkel, hogy aztán nyugodtabb körülmények között készülhessen az ünnepekre, és gyorsan el tudja felejteni 2020-at, aztán tiszta lappal indulhasson az újév.
A csoda helyett azonban ilyenkor az alábbi megoldásokra kell fókuszálni: jól célzott hirdetésekkel a lehető legtöbb embert érd el, ne csak a CV adatbázisokra koncentrálj és tedd minél egyszerűbbé a jelentkezéseket. Ebben természetesen leginkább a közösségi média tud nyújtani kiváló lehetőségeket. A Facebook nagy előnye, hogy a kékgalléros célcsoport is rendkívül hatékonyan elérhető, a jelentkezések pedig gyorsabban érkeznek, mintha az álláshirdetés csupán egy állásportálon jelent volna meg.
„A Cvonline.hu tapasztalatai az éppen ilyen hirdetésekre fókuszáló Rapid szolgáltatás alapján rendkívül pozitívak. A speciális tudást vagy tapasztalatot nem igénylő pozíciók esetében akár 50 releváns jelentkező érkezik 4-5 nap alatt, de már az első 24 órán belül megjelennek az első érdeklődők. Ennél a megoldásnál kucsfontosságú a támogató Facebook hirdetés, a targetált megjelenés a releváns célcsoportok számára, a CV nélküli jelentkezés lehetősége, valamint a passzív álláskeresők megszólítása.“ – mondta el Balla Zoltán, a Cvonline.hu ügyvezető igazgatója.
A Cvonline.hu a gyors és egyszerű toborzások esetében a fent említett Rapid hirdetésekkel segíti a partnereit. Az igényeket felmérve azoknak a cégeknek ajánlja megoldásként, ahol a cél, hogy a rövid időn belül nagyszámú és releváns kékgalléros álláskereső jelenjen meg. A két kulcsszó a gyorsaság és a hatékonyság. Ez valóban egy nagy sikerrel működő, lead generáló megoldás.
„A visszafogott tavasz és nyár után azt mondtuk, hogy ősszel berúgjuk az ajtót és ismét segítünk felpörgetni az ügyfeleinknek a munkáját. A Rapid pontosan ezt csinálja. Felgyorsítja az eseményeket, ha már unod a hosszú és eredménytelen toborzást.“ – tette hozzá Balla Zoltán.