A Facebook nem csupán egy hely, ahol fenn tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal, ismerőseinkkel, ahol meg tudjuk osztani az élményeinket. Ennél jóval többre képes, például segíthet a munkánkban, a szakmai sikereink elérésében!
Miért használjuk szakmai kapcsolatépítésre?
A Facebook felhasználói köre folyamatosan növekszik és világviszonylatban már egy billió felhasználót tudhat magáénak a The Undercover Recruiter cikke alapján. Éppen ezért remek felület ez a B2C (business to consumer, vagyis a fogyasztókkal való) marketing tevékenységhez, mivel a felhasználói aktivitások alapján (milyen tartalmakat kedvelnek, milyen csoportnak a tagjai) jól célzott hirdetési lehetőséget biztosít számunkra.
A közösségi portál fokozatosan egyre több szakmai és karrier-orientált szolgáltatást fog kínálni. Nagyobb jelentősége lesz és emiatt nagyobb helyet is kap a személyes profilon a munkahely és a tanulmány rész. A Facebook használata is fokozatosan eltér a megszokottaktól. Korábban csak ismerősöktől, kollégáktól és barátoktól kaptunk bejelöléseket. Nemsokára egyre inkább a LinkedIn-hez válik hasonlóvá a Facebook is, nem lesz annyira kötött, mint eddig.
Hogyan használjuk?
Íme néhány tipp, hogyan használjuk a portált szakmai kapcsolatépítésre:
1. Állítsunk be egyedi URL címet:
Ez az első lépés a személyes márka, személyes marketing felé. Egy egyedi URL címmel személyre tudjuk szabni a saját Facebook oldalunkat. Így a Facebook által automatikusan generált cím (facebook.com/e2434h394oij) helyett egy saját címet kreálhatunk magunknak pl. facebook.com/peldaanett. Ezt a beállítást a felhasználónévnél tudjuk módosítani.
2. Ellenőrizzük az adatvédelmi beállításainkat!
Beállíthatjuk, hogy kik számára legyenek láthatóak az általunk megosztott képek és videók, senki se láthassa, vagy csak az ismerőseink egy része? Létrehozhatunk eltérő csoportokat a barátaink között, amely csoportokhoz eltérő adatvédelmi beállításokat tudunk rendelni.
3. Készítsünk egy szakmai, profi fotót!
Fontos, hogy olyan képet válasszunk a Facebook profilunkhoz, amely nem rombolja a vállalati márkát, ugyanakkor viszont tükrözi a személyiségünket.
4. Szakmai tartalmak feltöltése
Érdemes feltüntetni a munkahelyünket és beleírni, hogy mivel foglalkozunk. Hasznos, ha nem csak azt írjuk, hogy személyzeti tanácsadó, hanem konkrétan megfogalmazzuk pl. IT szakemberek toborzása a közszférában. Ne felejtsük el a korábbi tanulmányainkat is feltüntetni, mert így régi osztálytársak is megtalálhatnak bennünket.
5. Ha cikkeket írunk/blog oldalt vezetünk, azt tegyük közzé!
A személyes márkánk építése szempontjából fontos, hogy a szakmai cikkeket, írásainkat megosszuk az ismerőseinkkel a közösségi portálon. Azért, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy az ismerőseinknek megjelenik megosztásunk, érdemes mindegyik bejegyzéshez linket tenni.
Cikkünket hamarosan folytatjuk!
Szabó Diána
Cvonline.hu