Korábbi cikkünkben írtunk az egyedi URL cím és az adatvédelmi beállítások, a szakmai fotó és szakmai tartalmak, valamint a saját publikációk közzétételének szerepéről. Jelen cikkünkben a közösségi portál további kiaknázásának lehetőségeiről esik szó.
Hasznos tartalommegosztások
Amennyiben szeretnénk a Facebook-ot is kihasználni a szakmai kapcsolatépítésre, akkor a vicces tartalmak közzététele helyett próbáljunk meg valami hasznosat és informatívat megosztani az ismerőseinkkel, legyen akár az egy tudományos iparági cikk, vagy egy példaképünktől való idézet. Az általunk megosztott tartalmak (mit olvasunk, mi iránt érdeklődünk, stb.) jellemeznek bennünket mind a leendő kollégák mind a partnerek szemében.
Csoportok
Noha a Facebook csoport-oldalain kevesebb funkció érhető el, mint az általános oldalakon, de nagyon hasznos az online közösségek számára. Akár mi is létrehozhatunk csoportot az iparági szakemberek találkozási pontjaként, cikkeket tehetünk közzé, továbbá építhetjük a saját és a vállalati márkánkat. A csoport tagjai között megoszthatunk képeket, videókat és linkeket is, amelyek csak számukra válnak láthatóvá. Egy másik előnye a csoportoknak, hogy könnyedén küldhetünk e-mail üzenetet egyszerre minden tagnak.
Egy saját csoport létrehozása mellett érdemes csatlakozni már meglévő csoportokhoz is, ahol értesülhetünk az iparági hírekről, új ötletekről, friss tanulmányokról, vagy akár olyan csoporthoz is kapcsolódhatunk, amelynek tagjait előszeretettel toborozzuk (pl. IT szakemberek, fejlesztők).
Események
A csoportok mellett létre tudunk hozni eseményeket is, amelyre számos embert tudunk invitálni. Részletes leírást adhatunk az eseményről, megadhatjuk az időpontot, a helyszínt és lehetőségünk van beszélgetést kezdeményezni.
Korábbi képek és tartalmak
Amennyiben a Facebookon szeretnénk szakmai kapcsolatot ápolni és építeni akkor célszerű elővigyázatosnak lenni a rólunk készített képekkel és az általunk megosztott tartalmakkal kapcsolatban. Bizonyosodjunk meg arról, hogy a profilképünk és közzétett tartalmak megfelelnek az általunk képviselt pozíciónak és a vállalatnak, ahol dolgozunk. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ezentúl nem oszthatunk meg fényképeket, csak érdemes előtte átgondolni, hogy az adott tartalom milyen színben tüntet majd fel bennünket.
Szabó Diána
Cvonline.hu