Napjainkban átalakulni látszik az álláspiac: ma már nem csak az álláskeresőknek kell egyre több energiát fektetniük a pályázati anyagukba, hogy magukra hívják a figyelmet, hanem ez fordítottan is igaz. Munkaadóként olyan álláshirdetést kell írnunk, ami bevonzza a megfelelő jelölteket.
Mire kell figyelnünk ehhez?
Legyen célzott!
Az új munkavállalónál gondoljuk át, hogy milyen embert szeretnénk felvenni. A jelenlegi kollégák milyen munkatársat fogadnának el, a pozícióhoz és a vállalati kultúrához milyen személyiség illeszkedne a legjobban? Próbáljuk meg minél konkrétabban leírni a leendő munkavállalót. Ezt követően alakítsuk ki az álláshirdetést.
Nem mindegy, hogy egy több éves tapasztalattal rendelkező senior kollégát, vagy egy Y-generációs munkatársat szeretnénk felvenni. A fiatalok szeretik a képeket, a céget bemutató videókat. A tapasztaltabb munkavállalóknál sokat számít, hogy milyen a vállalat híre, mivel foglalkozik a cég.
Nem mindegy így az sem, hogy milyen hosszú az álláshirdetés, függhet ez a megcélozni kívánt korosztálytól is, de ugyanígy a szövegezés stílusa is eltérhet a generációk függvényében.
Mutassuk be magunkat!
Míg egy multinacionális vállalat már mondhatni a köztudatban van, addig egy kisebb vállalkozásról nem feltétlen hallottak még az álláskeresők. Természetesen a jelentkezők feladata, hogy utána nézzenek az adott cégnek ahová jelentkeznek, azonban ehhez az kell, hogy motiváltak legyenek a pályázásban. Ezt pedig akkor tudjuk elérni, felhívjuk a vállalatra a figyelmüket.
Kerüljük a sablonokat!
Versenyképes fizetés, fiatalos csapat, folyamatos szakmai fejlődési lehetőség és még sorolhatnánk. Az a baj ezekkel a kifejezésekkel, hogy mindegyik álláshirdetésben szerepelnek és már nem mond semmit az álláskeresőknek. Ehelyett írjunk konkrétumokat, írjuk le, hogy valóban mit kínálunk.
Viszlát soft skill!
Az elvárásoknál sokszor olyan embert keresünk, akinek jó a kommunikációs készsége, rugalmas gondolkodású, terhelhető, jól kezeli a stresszt. Ezekkel az elvárásokkal az a gond, hogy főként az utolsó kettő hallatán sokan megijednek és ezért kapásból már meg sem pályázzák az állást. Másrészről pedig ezek is olyan általános kifejezések, amelyeket a többség magáról gondol. Itt is érdemes minél konkrétabb elvárást megfogalmazni, vagy példával alátámasztani.
Összegezve a fentieket fontos, hogy lássuk már nem csak a pályázóknak kell minél kedvezőbb benyomást kialakítaniuk, hanem munkaadóként kedvet kell csinálnunk ahhoz, hogy hozzánk adják be az álláskeresők a jelentkezésüket. Annak érdekében, hogy ezek a pályázók minél relevánsabb jelöltek legyenek fontos, hogy minél konkrétabban és célzottan írjuk meg az álláshirdetésünket!
Szabó Diána
Cvonline.hu