cvonline.hu

Remek cégnél dolgozhatunk és HR-esként jobbnál jobb állásokat kínálhatunk a pályázóknak, de ez mit sem számít, ha az álláshirdetésünkből ezek nem derülnek ki. Noha számos álláskereső küldi el a jelentkezését szinte bármilyen hirdetésre, valószínűleg nem ők a legmegfelelőbb jelöltek, akiket potenciálisan meg tudnánk nyerni – a legjobb jelöltek olyan állásokat pályáznak meg, amelyek kedvezőbb kilátásokat biztosítanak részükre a jelenlegi helyüknél.

A jó álláshirdetés nem a feladatok felsorolásából és a korábbi hirdetések átírásából tevődik össze. Egy lehetőség, hogy megmutassuk a vállalatunk értékeit és reális, megfogható indokokkal támasszuk alá, hogy a kiváló jelölteknek miért van helye a szervezetben. Az Undercoverrecruiter cikke alapján összegyűjtöttük, hogy hogyan tüntessük fel a szervezeti igényeket izgalmas, csábító álláshirdetésként:

Precizitás

Nagyon sok álláshirdetés homályos, határozatlan és nem derül ki egyértelműen belőle, hogy pontosan milyen személyre van szüksége a vállalatnak. Sokszor szándékosan alakítják ki így a hirdetéseket, hogy nyitottan hagyják a lehetőséget addig, míg nem találkoznak egy sikeres jelölttel.

Rendben van, hogy rugalmasak akarunk lenni és szeretnénk később pontosítani a munkakört az új munkavállaló képességeit figyelembe véve. Azonban ha az álláshirdetésünk túl felhígult, és már nem egyértelmű a szerep, akkor szükségessé válik döntenünk arról, hogy pontosan milyen igényeket fog kielégíteni a leendő kolléga.

Ne akarjunk mindenkinek hirdetni

A kiválasztással foglalkozó szakember feladata, hogy pontosan kiderüljön az álláshirdetésből hogy egyesek miért nem alkalmasak a tapasztalatuk és képzettségük alapján a pályázatra. Ekképp a képzetlen emberek nem fogják azzal tölteni az idejüket, hogy olyan pozícióra jelentkeznek, amit nem tölthetnek be. Egyszerűnek hangzik ugyan, de sokan félnek kemény követelményeket meghirdetni, mert az kevésbé hangozhat tetszetősnek a jelöltek körében. Azonban tudnunk kell, hogy a pozíciónkra legalkalmasabb jelöltek viszont gyanakodva fognak az álláshirdetésre tekinteni, ha az mindenkinek szól.

Csupán azt szerepeltessük, amire szükségünk van

Nem kell teljes munkaköri leírást adnunk az álláshirdetésben, és nem kell minden feladatot feltüntetnünk benne. A fő feladatoknak kell felkelteniük a pozíció szempontjából képzett és érdeklődő pályázókat és elutasítaniuk a nem megfelelőeket.

Amit biztonsággal kihagyhatunk:

Egy jó álláshirdetés megírása nem okoz nehézséget és feszültséget és nem rabol el sok időt tőlünk ameddig szem előtt tartjuk, hogy az ideális jelöltünk mit szeretne látni.

Szabó Diána
Cvonline.hu

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu