cvonline.hu

hogyan-legyunk-meg-hatekonyabbak-2018ban_440x200A munka és a pihenőidő megfelelő egyensúlya egy olyan lényeges pontja életünknek, ami befolyásolja a boldogulásunkat, szakmai előmenetelünket, nem utolsósorban magánéletünket. Nem véletlen, hogy a munka törvénykönyve is részletesen szabályozza az esetlegesen felmerülő helyzeteket, viszont a gyakorlatban a munkáltatóknak egyre inkább újra kell értelmezni a hatékony dolgozói időbeosztást. A széleskörű technikai és online eszközök terjedésével kibővülni látszanak a munkavégzési lehetőségek és nem feltétlenül az irodában tartózkodó munkavállaló teljesít megfelelően. Egyes kreatívabb vagy épp ellenkezőleg, egyhangúbb munkaköröknél bizonyított tény, hogy az adott munkatárs akár hatékonyabban és lényegretörőbben végezheti munkáját otthoni környezetben. Érdekes felvetés a munkaórák csökkentése, amit Amerikában multinacionális cégek próba jelleggel be is vezettek. Vannak olyan szakmák, ahol valakinek mindig rendelkezésre kell állnia, ám a legtöbb munkaterület átszervezhető kevesebb munkaórára úgy, hogy a termelékenység növekedjen. Ez a kezdeményezés egy racionális alapokon nyugvó gazdasági lépés alapja lehet, így alkalmazkodva a megváltozott igényekhez, mindkét félnek célravezetőbb lenne. 2018-ban, ha a 8 órás, irodai munkarend sokak bánatára még biztosan megmarad, viszont a rugalmas munkavégzés létjogosultsága már nem megkérdőjelezhető. Megfelelő kontroll mellett A dolgozói szabadság is pozitívan befolyásolhatja a hatékonyságot. A szervezeten belüli célok megfogalmazása mindenképp növeli a hatékonyságot és talán sosem volt még olyan lényeges a konkrét célkitűzések megfogalmazása, mint manapság. A munkavállalóknak nemcsak a teljesítménye növekedhet ezáltal, a cég iránti bizalmuk is stabil lesz, hiszen ha el vannak látva megfelelő mennyiségű információval, akkor úgy érzik, minden lényegesről tudnak. Fontos tehát, hogy a projektmenedzsment különböző szakaszaihoz igazodva, - legyen az bármilyen tevékenység vagy cégstruktúra – már a tervezés időszakában avassuk be a kollégákat és ne csak a végrehajtási fázisnál legyenek beavatva az érintettek. Ha a cégek vezetői az áttekinthető és reális feladatok mentén haladnak és erről tájékoztatják dolgozóikat, akkor a munkakedv, ezáltal a produktivitás is nő.

Szintén cég és profil függő milyen formában és hány alkalommal zajlanak megbeszélések az adott szervezetben. Mindenesetre az bizonyos, hogy könnyen felesleges időpazarlássá válhatnak a meetingek megfelelő beosztás, konkrét téma és időkorlát nélkül. Ideális esetben nem csak a kötelezően kiírt találkozókon zajlik kommunikáció. 2018-ban is odafigyelést igényel, az egyes célcsoportok számára testre szabott belső kommunikáció, a használt kommunikációs csatornákhoz illeszkedő egyéni és csoportos értékelések, az ötletbörzék és intranet jellegű megoldások. A tevékenységek felelősi körét, az idő-, és költségterveket, valamint célkitűzéseket más online megoldásokkal és webes konferenciákkal célzottan és időhatékonyabban is meg lehet oldani.

Évek óta jelen van a szakmabeliek körében a multi tasking jelenség, viszont a tavalyi évben több fórumon is megkérdőjelezték ennek hátrányait. Bebizonyították, hogy a multi tasking képesség előbb utóbb a munka minőségének rovására megy. A magas teljesítménykényszer folyamatosan jelen van a munkaerőpiacon, így a feladatokat viszont valamilyen módon határidőn belül teljesíteni kell. Coach cégek vezetői javasolják azt a megoldást, hogy inkább a gondolati síkon próbáljunk meg egyszerre több dologra megoldást találni és mindig legyen lehetőségünk jegyzetelni. A priorizálás, pedig minden esetben segít. A munkavállalóknak először azokat a gátló és időrabló szokásokat szükséges csökkenteni, amik elviszik az energiát, de hozzáadott értéke sincs. A kollégákkal 10 perc séta, kávézás más osztályok dolgozóival vagy bármilyen relaxációs tevékenység, természetesen nem tartozik ezek közé, sőt teljesítés esetén önmagunk megjutalmazása is nagyon jó módszer. Az előttünk álló sorrendiség felállítása, tehát fontos, aminek két, el nem hagyható alapja van. Először is tudjunk nemet mondani, valamint ne halogassunk! Év elején rengetegen elhatározzuk mindkettőt, amit előszeretettel már az első hetekben megszegünk, pedig a hatékonyság ezek nélkül nehezen érhető el. A rangsorolás a feladatok fontosságától, bonyolultságától és időigényétől függően változik. A nap kezdetekor javasolt túl esni egy-egy nehezebb teendőn, hiszen egy sikeres teljesítés megalapozza napot. Lényeges, hogy a kerüljük el, azt a szituációt, hogy bárki is számon kérjen.

A hatékonyság talán mást jelent a munkaadó és a munkavállaló szemszögéből, viszont a sikeres kooperáció alapjaként ezeket az elképzeléseket szükséges minél közelebb hozni egymáshoz.

Rákos Tímea
HR Tanácsadó

 

 

 

 

 

 

 

 

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu