cvonline.hu

Mi kell ahhoz, hogy a potenciális, esetleg kiemelkedő kompetenciákkal bíró jelöltek ránk bukkanjanak és hozzánk nyújtsák be pályázatukat?

Többször írtunk már a hirdetések tartami és formai megjelenésének fontosságáról, azonban nap, mint nap találkozunk továbbra is átlagos, elnagyolt, semmit mondó szövegezéssel.

A tehetséges emberek, kiemelkedő munkahelyre vágynak, nem elégszenek meg átlagos munkakörrel, szeretnének kitűnni, fontos számukra, hogy jól prosperáló, jó hírű cégnél dolgozzanak!

Azon kívül, hogy alapvető, hogy egy hirdetés:

NE felejtsük el azt se kidomborítani, mit kínálunk mi az ideális pályázónak!

Vegyük alapul ennek megértésére a sokak által ismert Maslow- féle szükségletpiramist, mely szerint energiáink mozgósítását, viselkedésünk motivációját, irányát –többek között-az befolyásolja, hogy a szükségletekmely szintjén állunk éppen. Az emberi szükségletek alsó szintjén az ön-és fajfenntartási szükségletek állnak, amíg ezek nem elégülnek ki, nem tudunk továbblépni magasabb (magasztosabb) működési funkciók irányába. Szemléletesen és sarkosan fogalmazva, amíg kopog a szemünk az éhségtől, nem tudunk arra vonatkozóan stratégiát alkotni, hogyan szüntessük meg pl. a magas fluktuációt cégünknél.

Hirdetésünk megfogalmazásánál ezt figyelembe kell venni: ha magasabb pozíciókba és/vagy szellemi foglalkoztatottság esetében szinte biztosan állíthatjuk- visszautalva a szükségleti piramisra, - hogy nem csupán a versenyképes csomag vagy jó munkakörülmények miatt lesz attraktív az általunk kínált lehetőség, hanem mert rezonálunk magasabb szükségleti igényükre, úgy mint inspiráló közösség, egyénre szabott, személyes fejlődési lehetőség, önmegvalósítást célzó, flow- t okozó tevékenység.

Illetve így elérhetünk olyan személyeket is, akik például nem keresnek aktívan, vagy jelenleg számukra megfelelő munkakörben dolgoznak, de mégis valami hiányérzetük van. Így időnként megnézik az állásportálokat, és amennyiben őket megszólító hirdetést látnak, esetleg sikerül vágyat kelteni bennük cégünk iránt, - mert azt érzik személyesen őket, esetleg még meg sem fogalmazott vágyaikat fogalmazzuk meg,- feltehetően jelentkeznek majd hirdetésünkre.

Sokan, sokszor panaszkodnak, hogy nem megfelelő minőségű, vagy mennyiségű pályázó érkezik a hirdetésükre. Ennek oka nyilvánvalóan többtényezős, de egy biztos: figyelemfelkeltő, egyedi, érdekes és különleges hirdetéssel versenyelőnyt szerzünk és építjük saját cégünk „brandjét”, ami hozzájárulhat a motiváltabb, szakmailag kiemelkedőbb személyek eléréséhez, felvételéhez.

Fazekas Katalin
HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu