cvonline.hu

Napjainkban a megnövekedett munkaerőhiánynak köszönhetően egyre több esetben folyamodnak a cégek kreatív toborzási módszerekhez. Ahhoz, hogy a legjobb és legalkalmasabb jelölteket találják meg a vállalatok figyelemfelkeltő kampányokat készítenek álláshirdetés gyanánt.

Egy jó ötlet a kulcs

A legnehezebb azokat elérni, akik nem keresnek munkát, azonban elégedetlenek a jelenlegi állásukkal. Őket célozta meg a Gyro ügynökség, mégpedig úgy, hogy felkutatták a versenytársak dolgozóinak kedvenc éttermeit, ahol általában ebédelnek. Miután egyeztettek a tulajdonosokkal olyan ételzacskókra cserélték a szendvicsekhez adott papírzacskókat, amelyekre a következőket írták: „Menjek?” „Maradjak?” „A te karriered tart valamerre?” Sikeresnek bizonyult a projekt, hiszen közel 100.000 szendvicszacskó fogyott el, aminek köszönhetően három új embert sikerült felvenni a céghez, valamint 20%-al növekedett az internetes látogatottságuk is.

Carmax, a legnagyobb használt autó kölcsönzéssel foglalkozó cég Amerikában, amely az ügyfelein keresztül jutott új munkaerőhöz. Kék, zselés karkötőket adtak nekik azzal a szöveggel, hogy „Kit ismersz?” Ezzel ösztönözték őket arra, hogy ajánlják az állást ismerőseik számára, valamint ez lehetőséget is teremtett arra, hogy egy könnyed párbeszéd során olyan barátoknak és ismerősöknek is megemlítsék a lehetőséget, akikre nem is gondoltak korábban. Az ötletnek köszönhetően a bérlőiken keresztül 32%-al több embert sikerült alkalmazniuk.

Tesztelés még a felvétel előtt

Quixey a Szilícium-völgy egyik feltörekvő startupja, amelynek a Google-lel és a Facebookkal kellett felvennie a versenyt a munkaerőpiacon. A legjobb programozók felkutatására egy 60 másodperces programozó játékot hoztak létre 100 dollár összegű nyereménnyel, azok számára, akik helyesen oldották meg a feladatot. Ezzel a módszerrel rengeteg személy elérhetőségi adatait meg tudták szerezni és egy idő után már válogathattak a jobbnál jobb jelöltek között.

Brandépítés

A közösségi oldalakon való toborzás is nagyon népszerű formája a munkaerő keresésnek. Azonban ez csak akkor sikeres, ha a cég arculatát és hírnevét is fel tudják építeni, ezáltal vonzóvá tenni a munkakeresők között. A Pinterest egyre nagyobb népszerűségének köszönhetően számos vállalkozás felhasználja márkaépítésre. The New Traditionalists amerikai cég miután saját oldalát felépítette, létrehozta a „Help Wanted!” című felületet, amelyen keresztül „ügyfélszolgálati szupersztárt” kerestek. Ezen a platformon be tudták mutatni a vállalati kultúrát a jelöltek számára és egy közösséget is ki tudtak alakítani, azok között, akik elkezdték követni őket az oldalon keresztül. A siker érdekében olyan képeket és szövegeket osztottak meg, amelyek egyszerre voltak szórakoztatóak és informatívak.

Dienes Franciska
Cvonline.hu

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu