Blog Munkaadóknak

megtartas_kommunikacioval_150x150A mai kihívásokkal teli, munkaerőhiányos piaci helyzetben felértékelődik az EMBER, nemcsak a jó munkavállalók “megszerzése”, hanem a dolgozók megtartása is kihívást jelent, központi jelentőségű feladat.

A cégek belső kommunikációja meghatározó és jelentős szerepet tölt be a közösség formálásában, összetartásában. Hogy hogyan bánunk a dolgozóval, kap-e pl. visszajelzést vezetőjétől döntőek lehetnek abban, hogyan érzik magukat munkatársaink és milyen hosszan terveznek cégünknél, értékteremtő “üzemmódban” dolgozni. Az elismerések hatására nő az elégedettség, ami emeli a munkavállalói elköteleződést, lojalitást.
Az objektív visszacsatoláson túl, a rendszeres, lényegre törő, munkavállalókat érintő tájékoztatás is kulcstényező.

A visszatartott, hiányos információ azonban jó táptalaja a pletykáknak, növeli a bizonytalanság- érzetet és erősíti a csapattagok közti rivalizálást, klikkesedéshez vezethet. Az információátadás szükségletek kielégítését is jelenti, hiszen ezen keresztül megélhetjük, hogy figyelnek ránk, fontosak vagyunk a cég életében, számítanak ránk és adnak a véleményünkre. Emiatt is kiemelten fontos, hogy a dolgozók mindig azt érezzék, hogy a vezetők ajtaja nyitva áll, ha kérdésük, problémájuk van.

Természetesen nem minden tartozik a dolgozókra pl. a cég jövőjével kapcsolatos kérdéseket illetően, de amit lehet, és ami hasznos, esetleg erősíti az azonosulást a cég jövőképével, osszuk meg! Beszélhetünk az aktuális üzleti kihívásokról! – Vonjuk be őket, kérjük ki munkatársaink véleményét!

Emellett időben és előre tájékoztassuk dolgozóinkat a tervezett fejlesztésekről, majd később azoknak megvalósulásáról is számoljunk be, és hagyjunk teret a kérdéseknek is.

Ezeken túl koncentráljunk az egyes emberekre is (ha a cég mérete ezt nem teszi lehetővé, kerüljenek bevonásra a középvezetők is): hiszen mindenkinek megvan a vágya, amit szeretne, amitől akár újra lendületbe tudna kerülni. Teremts alkalmat és kérdezd meg! Az elégedettségvizsgálatok csak részben adnak erre választ, a személyesség, a négyszemközti helyzet is kulcsfontosságú.

Vezetőként (is) azt kapod vissza, amit adsz: ha jól bánsz a beosztottakkal, arra számíthatsz, hogy veled is egyenesek, lojálisak, megbízhatóak lesznek, sőt az Ügyfelekkel/ Partnerekkel is!

Hajlamosak vagyunk a belső kommunikációra, mint vállalatunk „soft skilljére” tekinteni, miközben ez az egyik alapvető és meghatározó mérőszám cégünk sikeressége, profitabilitása szempontjából.

Fazekas Katalin
Senior HR Tanácsadó