cvonline.hu

megtartas_kommunikacioval_150x150A mai kihívásokkal teli, munkaerőhiányos piaci helyzetben felértékelődik az EMBER, nemcsak a jó munkavállalók “megszerzése”, hanem a dolgozók megtartása is kihívást jelent, központi jelentőségű feladat.

A cégek belső kommunikációja meghatározó és jelentős szerepet tölt be a közösség formálásában, összetartásában. Hogy hogyan bánunk a dolgozóval, kap-e pl. visszajelzést vezetőjétől döntőek lehetnek abban, hogyan érzik magukat munkatársaink és milyen hosszan terveznek cégünknél, értékteremtő “üzemmódban” dolgozni. Az elismerések hatására nő az elégedettség, ami emeli a munkavállalói elköteleződést, lojalitást.
Az objektív visszacsatoláson túl, a rendszeres, lényegre törő, munkavállalókat érintő tájékoztatás is kulcstényező.

A visszatartott, hiányos információ azonban jó táptalaja a pletykáknak, növeli a bizonytalanság- érzetet és erősíti a csapattagok közti rivalizálást, klikkesedéshez vezethet. Az információátadás szükségletek kielégítését is jelenti, hiszen ezen keresztül megélhetjük, hogy figyelnek ránk, fontosak vagyunk a cég életében, számítanak ránk és adnak a véleményünkre. Emiatt is kiemelten fontos, hogy a dolgozók mindig azt érezzék, hogy a vezetők ajtaja nyitva áll, ha kérdésük, problémájuk van.

Természetesen nem minden tartozik a dolgozókra pl. a cég jövőjével kapcsolatos kérdéseket illetően, de amit lehet, és ami hasznos, esetleg erősíti az azonosulást a cég jövőképével, osszuk meg! Beszélhetünk az aktuális üzleti kihívásokról! – Vonjuk be őket, kérjük ki munkatársaink véleményét!

Emellett időben és előre tájékoztassuk dolgozóinkat a tervezett fejlesztésekről, majd később azoknak megvalósulásáról is számoljunk be, és hagyjunk teret a kérdéseknek is.

Ezeken túl koncentráljunk az egyes emberekre is (ha a cég mérete ezt nem teszi lehetővé, kerüljenek bevonásra a középvezetők is): hiszen mindenkinek megvan a vágya, amit szeretne, amitől akár újra lendületbe tudna kerülni. Teremts alkalmat és kérdezd meg! Az elégedettségvizsgálatok csak részben adnak erre választ, a személyesség, a négyszemközti helyzet is kulcsfontosságú.

Vezetőként (is) azt kapod vissza, amit adsz: ha jól bánsz a beosztottakkal, arra számíthatsz, hogy veled is egyenesek, lojálisak, megbízhatóak lesznek, sőt az Ügyfelekkel/ Partnerekkel is!

Hajlamosak vagyunk a belső kommunikációra, mint vállalatunk „soft skilljére” tekinteni, miközben ez az egyik alapvető és meghatározó mérőszám cégünk sikeressége, profitabilitása szempontjából.

Fazekas Katalin
Senior HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu