Blog Munkaadóknak

Alkalmazkodva a munkaerőpiac mai igényeihez és elvárásaihoz, a Cvonline.hu 2019. októberében megújítja előszűrési csomagajánlatait. 

„Úgy gondoljuk, hogy a Preselector az elmúlt években is igyekezett rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva alakítani szolgáltatásait, de a piac folyamatos változásban van, ezért fontos, hogy időben reagáljunk ezekre” – mondja Benedek Adél, a Preselector csapat vezetője.  „Az ügyfélközpontúság kiemelten fontos ezen a területen, ezért csomagjainkat úgy alakítottuk ki, hogy azok személyre szabhatóak legyenek.” Különösen sok a KKV szektorból érkező ügyfél, sok esetben olyan cégek, akiknek nincs külön HR-es szakemberük vagy kellő tapasztalatuk a kiválasztásban.

A Preselector csapat tagjai ezért az egész folyamat során aktív személyes kapcsolatban vannak az ügyfelekkel, akár az interjúztatás során is jelen vannak, amennyiben erre van igény. Azok a cégek, melyek korábban már rendeltek előszűrési szolgáltatást, 80%-ban visszatérő ügyfelekké válnak. Ez az arány is mutatja, hogy növekszik az igény erre a szolgáltatásra, és a cégek is felismerték, hogy szükséges számukra a HR-es szakemberek támogatása.

„Úgy látjuk, ma már nem elegendőek az „egyszerű” hirdetési megoldások, hiszen az Y és annál fiatalabb generációk tagjai jellemzően a digitális felületeken keresnek állást.” – mutat rá a tendenciák változására a Cvonline.hu HR munkatársa. „Éppen ezért az előszűrési csomagokba izgalmas és érdekes digitális megoldásokat integráltunk.”

De mit is jelent ez pontosan?

B.Adél.: Bevezettük a Rapid toborzást, azaz egy social media alapú jelölt lead gyűjtő megoldást ami eddig csak önálló termékként volt jelen, ám az új struktúrában a Preselector bizonyos csomagajánlatainak is része lesz, RapidTech néven. Ez egy gyors megoldás, amivel nagyobb álláskeresői bázist érhetünk el, olyanokat is, akiket más csatornákon nehezebben, vagy egyáltalán nem. A közösségi oldalakat ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a munkaerőpiac szempontjából, és bizonyos szegmensekben – például a kékgallérosok esetében – az eddigi tapasztalatunk az, hogy gyorsan, és releváns jelölteket tudunk szállítani ügyfeleinknek.

HR munkatárs: A másik újításunk, hogy a jelöltek interjúztatására digitális megoldásokkal is szolgálunk, nem csak élőben, vagy telefonon, hanem skype-on, vagy videó formájában is történhet.  Szintén újdonság az automatizált videó interjú lehetősége. A cégek szeretik a gyors és hatékony megoldásokat, de sok esetben nincs specifikus erőforrásuk, vagy éppen idejük a megfelelő munkaerő kiválasztásához. Ebben az esetben viszont a jelölt előre, a munkaadó által megadott, rögzített kérdések alapján egy videó rögzítő szoftver segítségével, egyedül, beszélgetőpartner nélkül válaszol, a mobil vagy számítógép kamerájába beszél, előre meghatározott kérdésekre egy videó interjú keretében. Ez egy viszonylag új trend és szükség van a munkaadók és a munkavállalók edukálására is, hiszen nem feltétlenül egyértelmű, milyen előnyei vannak egy ilyen megoldásnak.

Azok a kis-, vagy akár nagyobb vállalatok, akik sikeresen szeretnének működni, ma sok kihívásnak kell megfeleljenek. Míg a korábbi generációk esetében a munkaadók és munkavállalók gyakran nem egyenrangú partnerként tárgyaltak egy pozíció kapcsán, mára ez elvárás lett, mint ahogy az is, hogy a cégeknek legyen „brand értéke”. A jó logó és a szlogen már nem elég, az Y és Z generáció felől szinte alapvető igény, hogy a munkahelye több legyen, mint egy egyszerű pénztermelő egység.

B.A.: A fiatalok sokkal tudatosabbak. Kell nekik valami, ami mellé oda tudnak állni. Fontos számukra a vállalati felelősségvállalás, és a megfelelő munkakultúra. Saját kérdőíves kutatásunkból is az derült ki, hogy nagy százalékban még a fizetésnél is lényegesebb számukra, hogy milyen az a környezet, amiben napi 8-9 órát eltöltenek. Úgy látjuk, hogy nem csak a munkaerő megtalálásában, hanem annak megtartásában is fontos szerepe van az Employer Brandingnek. Sőt, maga a kiválasztás folyamata is számít, hiszen már ebből lehet következtetni arra, hogyan bánik egy cég a dolgozóival. A Cvonline.hu-nak erre is vannak megoldásai, hiszen Employer Branding csomagjaink az álláshirdetés szövegének megírásától kezdve, a különböző csatornákon történő hirdetésen át a kiválasztásban is segítenek.

Cégünk szolgáltatásaival kapcsolatban ITT lehet bővebben tájékozódni. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, keressen minket bizalommal!