Blog Munkaadóknak

Néhány nappal ezelőttig a home office rendszere választható volt a cégek számára, ezt a megoldást ma már a kialakult helyzet, a szükség szülte. Azoknál a cégeknél, ahol ez nem volt megszokott nem csak a munkaadókat, hanem a munkatársakat is felkészületlenül érte.

5 tipp: hogyan kezeljük a megváltozott helyzetet

1. Győződjünk meg róla, hogy rendelkezésre állnak-e a megfelelő eszközök  

Győződjünk meg róla, hogy minden kommunikációs eszköz rendelkezésre áll, ha saját eszközt használnak a kollégák akkor azok nem elavultak, illetve mindenki tisztában van vele, hogy hogyan használja ezeket az eszközöket.  Apróságnak tűnik, de időt kell szánni az új munkafolyamatok bevezetésére a hatékonyság fenntartása érdekében.

2. Szenteljünk figyelmet a hatékony munkaszervezésnek

A fentieket továbbgondolva most még fontosabbá válik a hatékony munkaszervezés. A feladatok egyértelmű megfogalmazása és delegálása. A távolság nem csak földrajzilag, hanem a kommunikációban is megjelenik. A kollégák nem látnak-hallanak olyan információkat, amelyekből jobban megértik a "nagy képet"pontosan milyen funkciót lát el az új szerepkörük, milyen céljai vannak az új feladataiknak. Fontos, hogy értsék mit miért csinálnak, így számukra is könnyebb a munkavégzés.

3. Kerüljük a digitális spamet

Amennyire fontos, hogy a lényeges információk eljussanak az érintett munkatársakhoz, épp annyira kontraproduktív ha felesleges információkkal terheljük őket. Ha nincs igazán feladata egy-egy munkatársnak az  e-mailben leírtakkal kapcsolatban, fontoljuk meg, hogy egyáltalán elküldjük-e neki. Ha mégis egy nagyobb csoport számára küldünk e-mailt, győződjünk meg róla, hogy a címzettek tisztában vannak vele, hogy pontosan mely feladatokért felelősek.

4. Hagyjunk időt a munkavállalóknak, hogy alkalmazkodni tudjanak az új helyzethez

Most valóban mindenki úgy éli meg a helyzetet, hogy gyorsan kell cselekedni, mégis szükség van arra, hogy mindenkinek legyen némi ideje, hogy alkalmazkodjon az új helyzethez. Főként a kisgyermekes munkavállalók számára nagy kihívás a kényszer szülte home office, tetézve ezt az óvodák, iskolák bezárásával, illetve az élet egyéb területén felmerülő problémákkal. Nyilvánvalóan ez feszültséget, idegességet szül, ami miatt szükségük van most időre, hogy kialakítsák az otthoni munka- és házirendjüket. Ha már ezen sikeresen túljutnak és megnyugszanak, akkor hatékonyabban tudják a munkájukat végezni.

5. Legyünk rugalmasak, a probléma megoldására fókuszáljunk

Előfordulhat, hogy ezeket a problémákat nem tudják végérvényesen megoldani. Bátorítsuk a munkatársakat arra, hogy osszák meg azokat a gondokat, amelyek kihatnak a munkavégzésre, valamint a megoldásra is tegyenek javaslatot. Elképzelhető, hogy ha  ideiglenesen részmunkaidős állássá alakítjuk a munkakört, eredményesebb lesz a munkavégzés, munkahelyet, munkatársat tudunk megóvni, sőt esetleg új munkahelyet teremtünk. Figyeljünk oda a munkatársaink véleményére, jó meglátásaik vannak!

szerző: Pólyik Pál