Mindannyiunk életében előfordulnak olyan időszakok, amikor nagyon nehezen tudjuk beosztani az időnket. Van amit érdemes átgondolni ilyenkor, mert sokszor már az is segít, ha másképp állunk hozzá a munkához.
Az első amit érdemes megfontolni, hogy miként mérjük az időt amivel gazdálkodunk a munkánk során. Ahelyett, hogy a ledolgozott órákban gondolkodnánk érdemes az elvégzett feladatokat, a munkánk sikerességét alapul venni. Nem az a fontos, hogy mennyit túlórázunk, hanem hogy mennyire hatékonyan dolgozunk.
Ajánlott a megbeszélések, ügyféltalálkozók előtt is végiggondolni, hogy milyen eredményre akarunk jutni, mit várunk el? Sok megbeszélés úgy eltelik, hogy a végén nem tudjuk megmondani, hogy miben egyeztünk meg…
A fentiek mellett nem árt rugalmasan kezelni a to-do listánkat az új, beérkező feladatok kapcsán. Mind az ügyfelek mind pedig a jelentkezők részére alkalmat kell kerítenünk a megbeszélésekhez. Amennyiben valaki kiszámíthatatlan időpontokban hívogat vagy írogat nekünk, akkor kínáljunk fel a részére egy olyan időpontot, ami nekünk is megfelel.
Nem véletlen hallani azt sem sikeres emberektől, hogy szeretik minél inkább kihasználni a reggelt, sokan akkor a legaktívabbak. Próbáljuk meg a nehéz, összetett feladatokat még a reggeli órákban elvégezni, délutánra pedig hagyjuk a könnyebb, örömmel telibb munkákat.
A hatékonyság növeléséért érdemes a pályázókat kategorizálni és rangsorolni. Nincs annál rosszabb mikor a jelentkező nem veszi fel a telefont, vagy átteszi az időpontot, esetleg el sem jön az interjúra. Időt spórolhatunk meg magunknak azzal, ha már előre tudjuk, hogy egy-egy jelentkező valóban ideális, megbízható pályázó. Ehhez érdemes őket kategorizálni bizonyos tényezők alapján, amilyen lehet például, hogy mennyire könnyen elérhető, képes-e hirtelen váltani, nyitott-e új lehetőségekre, könnyen lehet vele kommunikálni, megfogadja-e a tanácsokat, stb.
A jelentkezők mellett az ügyfelekkel is érdemes foglalkozni. Minél vonzóbb egy vállalat annál könnyebben helyezhető el új munkaerő. Kommunikálnunk kell az ügyfelekkel, tudatosítani számukra, hogy mi a fontos a jelentkező számára. Alacsony a fluktuáció a vállalatnál? Kedvező és egyértelmű bónuszlehetőségeket kínálnak? Fontos azonban, hogy ezek valós pozitívumok legyen a munkavállalók hosszú távú megtartása érdekében.
Szabó Diána
Cvonline.hu
A cikkhez az ötletet innen vettük.