Be kell látnunk, hogy a vállalat hosszú távú sikereihez szükségünk van arra, hogy a dolgozóink elégedettek legyenek. Az alkalmazottak viselkedését ugyanis jelentősen befolyásolják mind az anyagi mind pedig az érzelmi szükségleteik.
Azonban nem csak pénzbeli juttatásokkal lehet ösztönözni a munkavállalót a jobb teljesítményre.
A technológia fejlődésével egyre több munkafolyamat válik automatikussá és sok munkaadó már úgy is tekint az alkalmazottaira, mint egyfajta robotokra. Pedig senki sem egyforma, mindenki eltérő képességekkel rendelkezik ezért érdemes mindinkább humánus légkört teremteni a munkahelyen.
Új munkahelyre a legtöbben energiával, új ötletekkel és lelkesedéssel telve mennek az emberek. Ez azonban nem sokáig marad így, ha a cég nem nyitott az újdonságra és mindent a megszokott módon hajlandó végezni. Érdemes fenntartani a dolgozókban a lelkesedést már azzal is, ha kíváncsiak vagyunk az ötleteikre, meghallgatjuk őket és értékeljük azokat. Lehet, hogy nem az első ötlet lesz az amely átültethető a vállalat stratégiájába, viszont ha csírájában folytjuk el a dolgozó lelkesedését akkor a későbbiekben sem lesz hajlandó arra, hogy új megoldásokon gondolkozzon.
Nem szabad elfeledkezni továbbá a munka-magánélet egyensúlyának előnyeiről sem. Megtartásával a dolgozók kiegyensúlyozottak, produktívabbak és boldogabbak lesznek a munkahelyen is. Kevésbé fenyegeti őket a kiégés (burn out), amit a túlterheltség és abból adódóan nem az elvárásoknak megfelelő teljesítmény vált ki. Egy-egy projektnél természetes ha az ember túlórázni kényszerül, azonban nem mindegy, hogy ezek milyen gyakorisággal fordulnak elő. Fontos, hogy ha a munkavállaló hozzáállása rugalmas ezekhez az időszakokhoz, akkor ne feledkezzünk meg róla, és mi is rugalmasan kezeljük az ő kéréseit.
Sokszor azért hagy alább a munkavállaló lelkesedése mert nap mint nap ugyanazt a munkát elvégezve nem látja, hogy hogyan járul hozzá a saját teljesítménye a vállalat egészéhez. A dolgozók többségében nem úgy gondolkoznak az adott munkáról, hogy csak a fizetést látják a szemük előtt. Ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjanak maradni egy cégnél a béren felül fontos számukra az is, hogy lássák a munkájuknak van értelme. Adjunk visszajelzést a számukra, kommunikáljunk velük! Fontos tisztában lenniük azzal is, ha van előrelépési lehetőség az adott pozícióban és ahhoz milyen lépcsőket kell megmászniuk.
Szabó Diána
Cvonline.hu