cvonline.hu

Manapság az Y (Youth) generációhoz tartozók alkotják a munkaerőpiacon a munkavállalók jelentős részét. Ezért is fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy hogyan tudjuk őket megszólítani, motiválni és megtartani.

Az Y generációhoz tartozók a jelenleg a 30-as, 40-es éveikben lévő fiatalok, akik körülbelül 1980 és 1990 között születettek. Jellemző rájuk, hogy szeretik fenntartani a munka-magánélet egyensúlyát, ami azt is vonja maga után, hogy nem szeretnek túlórázni, és nem szívesen végeznek éjszakába nyúlóan munkát. Szüleik példáját látva, akik alig töltöttek velük időt otthon, mert állandóan dolgoztak, ők nem csak a munkájuknak szeretnének élni. Csapatban dolgoznak a legszívesebben. Szeretik magukat jól érezni a munkahelyükön, és ha ez valamilyen oknál fogva nem valósul meg, akkor egyszerűen továbbállnak. Kevésbé lojálisak, mint a korábbi nemzedék, általában 1,5-2 évente munkahelyet váltanak. Preferálják az otthon végezhető munkát, valamint a rugalmas munkaidőt. Azt szeretik, ha a munkaidő alkalmazkodik hozzájuk és nem pedig fordítva. Fontosak nekik hogy részt vehessenek képzéseken és hogy folyamatosan fejlődjenek. Gyorsan karriert akarnak építeni. Szeretnek olyan cégnél dolgozni, ahol tudnak azonosulni annak céljaival. A cég ismertsége, jó hírneve nagyon fontos számukra. Pénzzel lehet motiválni őket a legjobban és az ehhez tartozó egyéb juttatásokkal, például fesztivál jeggyel, sportutalvánnyal. Ez azonban nem elég. A munkahelyi környezet is nagyon fontos számukra, nem mindegy, hogy hol és milyen körülmények között végzik a munkájukat.

Ők főleg okostelefonjaikon keresnek állást, ezért nagyon fontos, hogy használni tudják ott is az online felületeket. Fontos még számukra, hogy az állásportál vagy karrier oldal, amit használnak, könnyen kezelhető és egyszerű legyen. Mivel hozzá vannak szokva a pörgéshez és az információk gyors áramlásához, valamint azok gyors értelmezéséhez, így a régimódi hosszú feladatok és elvárások leírását a hirdetéseknél ők biztosan nem fogják végigolvasni. Túl unalmasnak és hosszúnak fogják találni azt. Ezért fontos, hogy azok figyelemfelkeltőek legyenek és csak a legfontosabb információkat tartalmazzák. A legjobb lenne olyan video hirdetéseket készíteni, ami által már be is tudnak tekinteni a leendő cégük életébe és helyszínére. Valamint meg tudják nézni magát a feladatot is. A hosszú távú munkalehetőséggel nem fogjuk tudni motiválni ezt a generációt, viszont a fiatalos, jó hangulatú csapattal, a fizetéshez tartozó ösztönző juttatási csomaggal és a rugalmas munkaidővel már igen.

Ha ezeket nem vesszük figyelembe és megpróbáljuk őket a korábbi módszerekkel megtalálni és megtartani, valamint motiválni, akkor nem fogjuk tudni a megfelelő embert a megfelelő pozícióba juttatni és pláne nem fogjuk tudni őket hosszabb-rövidebb időre sem megtartani. Mindenképpen alkalmazkodnunk kell mindahhoz, amit az Y generáció képvisel, hogy azok tagjai dolgozzanak nálunk és szeressék is azt.

Dobsa Szabina
HR Tanácsadó

Álláshirdetés feladás, önéletrajz adatbázis hozzáférés, álláskeresők előszűrése vagy egyéb munkaadóknak, hirdetőknek szóló szolgáltatások kapcsán keresse a Cvonline.hu professzionális csapatát bizalommal, a következő elérhetőségek valamelyikén:
Russmedia Digital Kft.
H-1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.
Telefonszám: (+36 1) 5100-800
Fax: (+36 1) 302-1736 vagy (+36 46) 887-350
E-mail: info@cvonline.hu